Jakie gadżety wybrać dla swojej firmy

Jakie gadżety wybrać dla swojej firmy? Czym kierować się przy wyborze artykułów promocyjnych?

Upominki i gadżety reklamowe to uniwersalny sposób na promocję zarówno małych, średnich jak i dużych firm. Dzięki nim tworzona jest świadomość marki oraz budowany jej pozytywny wizerunek.

gadzety_reklamowe

Wybierając gadżety dla swojej firmy musimy zastanowić się nad kilkom ważnymi kwestiami, które pomogą nam odnaleźć się w świecie gadżetów, których z roku na rok przybywa. Aby wybrać odpowiedni gadżet dla swojej firmy, określ:

  • budżet
  • okazję
  • grupę docelową
  • rodzaj gadżetu
Budżet

Szeroka gama artykułów reklamowych oraz technik znakowanie sprawia, ze gadżety promocyjne zaczynają się od kilkudziesięciu groszy a kończą na kilkudziesięciu a nawet kilkuset złotych. Cena gadżetu za sztukę maleje wraz z większą ilością zamawianych sztuk, co przy planowaniu budżetu na artykuły promocyjne ma istotne znaczenie. Jeśli mamy określony budżet na cały rok ważne by wypisać wszystkie okazje przy których będziemy chcieli obdarowywać naszych klientów i partnerów biznesowych.

Okazja

Określenie kiedy chcemy wręczyć nasz upominek jest również bardzo istotne. Czy ma to być prezent na Nowy Rok? Czy może spotykamy się z klientem w okresie świątecznym? A może odwiedzamy naszych klientów przed wakacjami? A może uczestniczymy w targach branżowych, gdzie spotkamy zarówno naszych kontrahentów oraz potencjalnych klientów? A może tworzymy nowy produkt lub usługę? A może gadżet reklamowy jest jedynie dodatkiem do zamówienia jakie składa klient w firmie?

Grupa docelowa

Obecnie na rynku znajduję się bardzo dużo przeróżnych gadżetów reklamowych. Z roku na rok pojawia się ich więcej. Producenci starają się wychodzić naprzeciw wymaganiom klientów. Ważnym elementem przy wyborze gadżetu reklamowego jest określenie grupy docelowej, do której trafią nasze upominki. Czy będą to nasi stali klienci czy może klienci zamawiający u nas po raz pierwszy? A może chcemy obdarować naszych największych kontrahentów? A może chcemy obdarować tylko same kobiety (np. na dzień kobiet)? A może same dzieci (na początek roku szkolnego)? A może samych seniorów (np. lekarstwa na serce)?

Rodzaj gadżetu

Wybierając artykuły dla swojej firmy i dla poszczególnej grupy docelowej warto pomyśleć czy mają to być gadżety popularne, ekskluzywne, użyteczne czy też dopasowane do branży. Popularne gadżety to bez wątpienia: długopisy, smycze, breloki do kluczy, kubki. Ekskluzywne to skórzana galanteria, zestawy do wina, zestawy piśmiennicze z górnej półki, elektronika, usb czy power banki. Gadżety użytkowe mogą również pokrywać się z popularnymi jak i z ekskluzywnymi upominkami.

Wybierając artykuły promocyjne pamiętajmy również, że ważna jest jakość produktu, estetyka wykonania nie tylko samego produktu, ale i znakowania na nim gdyż są one naszą wizytówką firmy.
Przy wyborze znakowania warto poradzić się ekspertów jakie znakowanie będzie czytelne i trwałe.